Έχασε το παιδί της προσπαθώντας να μπει στην Ελλάδα και το βρήκε αφού συνελήφθη



Αίσιο τέλος είχε τελικά η περιπέτεια μιας 18χρονης Σομαλής, η οποία έχασε το παιδί της στην προσπάθεια να περάσει από την Τουρκία στην Ελλάδα, μέσω του ποταμού Έβρου. Ήταν όταν έμπαινε στη βάρκα που θα την οδηγούσε στο όνειρο, όταν η περίπολος έκανε την εμφάνιση της και επικράτησε πανικός... Το 8 μηνών μωρό της το είχε δώσει σε κάποιον μέσα στη βάρκα, προκειμένου να επιβιβαστεί κι εκείνη με ασφάλεια... εκείνη όμως συνελήφθη...
«Ήταν αργά τη νύχτα και μαζί με μια μεγάλη ομάδα ατόμων, από διάφορα κράτη, περιμέναμε στην τουρκική όχθη του ποταμού (Έβρου), τη βάρκα που θα μας περνούσε στην Ελλάδα. Είχα αποσκευές και κάποιος από το γκρουπ προσφέρθηκε να με βοηθήσει, κρατώντας στην αγκαλιά του τον Αχμέτ. Μόλις μπήκε στη βάρκα, εμφανίστηκε η περίπολος και επικράτησε πανικός. Η βάρκα, με όσους πρόλαβαν, έφυγε, ενώ όσοι μείναμε πίσω συλληφθήκαμε. Φώναζα για το παιδί, αλλά κανείς δεν με άκουγε. Μας οδήγησαν στη φυλακή. Οι συνθήκες δεν ήταν καθόλου καλές. Με κακομεταχειρίσθηκαν. Φοβούμουν πολύ διότι ήμουν μόνη μου και περισσότερο, επειδή μπορεί να μην έβλεπα ποτέ ξανά το παιδί μου…» διηγείται στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων η Χοντάν Σίντο.

Λίγες ημέρες αργότερα, η ομάδα των κρατουμένων απελευθερώθηκε και τότε η 18χρονη μάνα, μαζί με άλλους μετανάστες, κατάφεραν τελικά να περάσουν κρυφά στην Ελλάδα. Στόχος της ήταν να βρει ξανά τον 8μηνο Αχμέτ της αλλά και τον σύζυγο της που ένα χρόνο πριν ήρθε στη χώρα μας αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. Η Χοντάν δεν άργησε να συλληφθεί κι από τις ελληνικές αρχές, για να οδηγηθεί στο Κέντρο Υποδοχής Μεταναστών, στο Φυλάκιο Εβρου. Το πρώτο πράγμα που έκανε η 18χρονη Σομαλή μετά τη σύλληψη της, ήταν να δείξει στους αστυνομικούς τη φωτογραφία του μικρού Αχμέτ. «Το μωρό είναι καλά στην υγεία του και φιλοξενείται στο Νοσοκομείο της Αλεξανδρούπολης», ήταν η απάντηση που πήρε κι έδωσε τέλος στην αγωνία της.
Την προηγούμενη Παρασκευή, η πρόσφυγας από την Σομαλία ξαναέσμιξε με τον γιο της, ενώ οι αρχές έχουν εντοπίσει και τον σύζυγο της, ο οποίος δεν έχει ακόμα δει το γιο του και σύντομα η οικογένεια αναμένεται να σμίξει. «Από σήμερα μπορώ πάλι να ελπίζω. Αισθανόμαστε ασφάλεια, σας ευχαριστώ για όλα», δηλώνει πια η Χοντάν Σίντο, η οποία περιγράφει στο Αθηναικό Πρακτορείο Ειδήσεων, τη ζωή τους στη Σομαλία.
«Στη χώρα μας, τη Σομαλία δεν υπάρχει ασφάλεια, δεν υπάρχει ειρήνη. Η ζωή μας απειλείται καθημερινά. Δεν ήθελα το παιδί μου να μεγαλώσει μέσα σ' ένα τόσο ασταθές περιβάλλον", λέει η 18χρονη πρόσφυγας. «Πριν από ένα χρόνο, το σπίτι μας στη Σομαλία καταστράφηκε από μια οβίδα. Μετά ήρθαν κάποιοι άνδρες και μας απειλούσαν, ζητώντας χρήματα. Η κατάσταση ήταν έκρυθμη. Έτσι, αποφασίσαμε ο άνδρας μου να φύγει για κάποια άλλη χώρα, όπως η Ελλάδα και στη συνέχεια να τον ακολουθήσω κι εγώ. Τότε ήμουν τεσσάρων μηνών έγκυος στον Αχμέτ. Οι συνθήκες ήταν δύσκολες, δεν έχω γονείς να με στηρίξουν και ήμουν μόνη μου. Όλα ήταν αβέβαια», συνεχίζει.
Αναφορικά με την απόφαση της να τα αφήσει όλα πίσω και έχοντας στην αγκαλιά της το μωρό της να προσπαθήσει να μπει στην Ελλάδα, η νεαρή Σομαλή λέει πως «γνωρίζουμε ότι, στην Ελλάδα υπάρχει ασφάλεια ένα σταθερό και ήρεμο περιβάλλον. Πήρα το μωρό και μαζί με άλλους συμπατριώτες μου, πριν από περίπου ένα μήνα, ανεβήκαμε στο καράβι και ταξιδέψαμε από τη Μογκαντίσου για την Κωνσταντινούπολη. Εκεί, βρήκαμε κάποια γνωστά μας άτομα, που μας βοήθησαν να πάμε στα σύνορα για να περάσουμε στην Ελλάδα». Η ίδια σημειώνει ότι μέσω κοινών φίλων μάθαινε νέα του συζύγου της, επομένως ήξερε πως τα πράγματα εδώ ήταν καλύτερα από ότι στη Σομαλία.
«Από τους Έλληνες είμαι πάρα πολύ ευχαριστημένη. Ευχαριστώ που συμπεριφέρθηκαν τόσο καλά στο παιδί μου και σε μένα, για τη βοήθεια που μας πρόσφεραν και την ανθρωπιά που μας έδειξαν», δηλώνει η 18χρονη μητέρα. Μαζί με τον γιο της αναμένεται να αναχωρήσουν για την Αθήνα τις επόμενες ημέρες, μόλις ολοκληρωθεί και η διαδικασία ταυτοποίησης του DNA, διαδικασία καθαρά τυπική.
tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου