«το ακριβότερο πάρκο (τσιμέντου) του κόσμου».



Έως και 16 φορές ακριβότερο από τις αναπλάσεις πρώην αεροδρομίων της Ευρώπης θα κόστιζε αυτή του Ελληνικού, αν εφαρμοζόταν η μελέτη ανάπλασης του 2007 του ΥΠΕΧΩΔΕ επί Σουφλιά, η οποία προέβλεπε στο κοστολόγιό του 76.000 ευρώ για κάθε στρέμμα, την ώρα που το αντίστοιχο κόστος στη Γερμανία ήταν από 10.000 έως 15.000 ευρώ/ στρέμμα. Το έργο για το Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού είναι αναγκαίο, εφικτό και φθηνό τόνισε χθες η ομάδα εργασίας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου η οποία εκπόνησε για λογαριασμό των δήμων Αλίμου, Αργυρούπολης, Γλυφάδας και Ελληνικού νέα μελέτη ανάπλασης.
Χθες οι δήμαρχοι Ελληνικού, Αλίμου, Αργυρούπολης και Γλυφάδας παρουσίασαν τα πρώτα συμπεράσματα της μελέτης, που εκπόνησε η ομάδα του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του Μετσόβιου υπό τον καθηγητή Ν. Μπελαβίλα, από τα οποία στοιχεία της οποίας προκύπτει ότι το κόστος για τη δημιουργία πάρκου είναι φθηνό και εφικτό σε αντίθεση με το σχέδιο που είχε παρουσιάσει το 2007 το υπουργείο Περιβάλλοντος.

Ο επιστημονικός υπεύθυνος της έρευνας και επίκουρος καθηγητής του ΕΜΠ, Ν. Μπελαβίλας σημείωσε ότι τα ολυμπιακά έργα αφαίρεσαν από κάθε κάτοικο των Αθηνών περίπου 1,2 τετρ. μέτρο ελεύθερου χώρου και χαρακτήρισε το πρώην αεροδρόμιο ως την τελευταία ευκαιρία της πόλης που μπορεί να διορθώσει εν μέρει την απώλεια των αδόμητων χώρων. Σημείωσε επίσης ότι ο αναξιοποίητος κτιριακός πλούτος του πρώην αεροδρομίου (713.000 τ.μ.) θα μπορούσε να αποφέρει τεράστια έσοδα στο Δημόσιο. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στη μελέτη ανάπλασης του Ελληνικού του 2007, η οποία σύμφωνα με τον κ. Μπελαβίλα προέβλεπε «το ακριβότερο πάρκο του κόσμου».
Το πανάκριβο σχέδιο ανάπλασης Σουφλιά προέβλεπε τη δημιουργία μικρής πόλης και ισχυρού εμπορικού πόλου. «Η τεκμηρίωση αυτής της δόμησης βασίστηκε σε πολιτική απόφαση με βάση μία αμιγώς επιχειρηματική επιλογή», επισημαίνει η έρευνα του ΕΜΠ. Η πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ επί Σουφλιά «υποστηρίζει το ξεπούλημα του Ελληνικού», καταγγέλλουν οι τέσσερις δήμαρχοι, ενώ είναι ασύμφορη οικονομικά και περιβαλλοντικά, αφού προβλέπει τη δόμηση 1.000 στρεμμάτων, τη δημιουργία μιας μικρής πόλης και ενός εμπορικού συγκροτήματος συνολικής επιφάνειας 1.325.000 τ.μ.
Η πρόταση αυτή, υπογραμμίζουν οι δήμαρχοι, ανεβάζει το κόστος έως 16 φορές από το μέσο ευρωπαϊκό, για αντίστοιχα έργα αναπλάσεων σε πρώην αεροδρόμια ή κατασκευές πάρκων. Αντίθετα, αν δημιουργηθεί πάρκο στο Ελληνικό, εξασφαλίζονται 1,75 τ.μ. πρασίνου ανά κάτοικο Λεκανοπεδίου. Επίσης, το κόστος είναι φτηνό με βάση το μέσο ευρωπαϊκό, που είναι της τάξης των 5-10.000 ευρώ ανά στρέμμα και όχι με το προγραμματισμένο κόστος των 76.000 ευρώ ανά στρέμμα. Οι δήμαρχοι, μεταξύ άλλων, προτείνουν ο χώρος του πρώην αεροδρομίου και της παραλιακής ζώνης να διατηρηθεί ενιαίος, να ενταχθεί στο μητροπολιτικό πάρκο, να αρθούν ο κατακερματισμός του και το καθεστώς των πολυάριθμων φορέων που εμπλέκονται σήμερα στη διαχείρισή του. Οι τέσσερις δήμαρχοι ζητούν να ξεκινήσει άμεσα η υλοποίηση ενός έργου που «συμπεριλαμβάνεται στις δεσμεύσεις όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων 15 ετών», συμπεριλαμβανομένης της σημερινής, και να αρχίσει η σταδιακή αξιοποίηση του υπάρχοντος κτιριακού δυναμικού, με αποκλειστική διάθεση των εσόδων στη δημιουργία, λειτουργία και συντήρηση του πάρκου. Ακόμα, προτείνουν να φύγουν άμεσα οι εσωτερικές περιφράξεις μήκους 56 χλμ.(!), τα αυθαίρετα κτίσματα, να αποδοθούν σε δημόσια χρήση πάρκου και αθλητισμού 3.506 στρέμματα, δηλαδή το 56% του χώρου, και να προετοιμαστούν σταδιακές φυτεύσεις.
«Γνωρίζουμε ότι στις συνθήκες οικονομικής κρίσης θα ενταθούν οι πιέσεις για μετατροπή του Ελληνικού σε ρυμοτομημένα οικόπεδα προς πώληση», τονίζουν στην κοινή τους δήλωση οι τέσσερις δήμαρχοι, καταλήγοντας πως «οι λύσεις που προτείνονται ως πανάκεια κάθε φορά από οικονομικά επιτελεία είναι εν τέλει καταστροφικές και κοντόφθαλμες».
tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου