Γυμνές ορθοπεταλιές κατά Ι.Χ.
«Το γυμνό υπάρχει παντού γύρω μας: στην τηλεόραση, τα περιοδικά, τις διαφημίσεις.
Επομένως, γιατί προκαλεί η γυμνή ποδηλατοπορεία; “Ασεμνες” είναι οι εξατμίσεις των αυτοκινήτων και όχι τα γυμνά μας κορμιά, με τα οποία αντιμετωπίζουμε τα αυτοκίνητα».
Την πρώτη φορά που έκαναν γυμνοί ποδηλατάδα στο κέντρο της Θεσσαλονίκης κινητοποίησαν την Αστυνομία, ενώ πέρυσι διαδήλωσαν... γυμνοί και με τον νόμο, καθώς οι αρχές αποφάσισαν να ερμηνεύσουν με κατανόηση την προσβολή της δημόσιας αιδούς. Οι ποδηλάτες- διαδηλωτές που ετοιμάζονται να ξεσηκώσουν τη Θεσσαλονίκη με την αυριανή 3η Γυμνή Ποδηλατοπορεία, δεν έχουν να σκέφτονται πιθανά προβλήματα με την Αστυνομία. Η έγνοια τους είναι το χρώμα της μπογιάς που θα βάψουν τα σώματά τους.
«Στις προηγούμενες πορείες είχαμε προβλήματα με τις αρχές, όμως έγινε αντιληπτό ότι δεν είμαστε μια παρέα τρελών ή περιθωριακών τύπων, που απλά θέλουν να προκαλέσουν. Αυτό φαίνεται και από τις πολλές εκδηλώσεις, εκθέσεις, προβολές, που διοργανώνονται παράλληλα με τη φετινή 3η Γυμνή Ποδηλατοπορεία. Ελπίζουμε να ξεπεράσουμε τις 500 συμμετοχές», λέει στα «ΝΕΑ» ο εκ των διοργανωτών της γυμνής δίκυκλης διαδήλωσης Κώστας Τερζόπουλος.
Για την Τάνια Χατζηιωάννου, οι προηγούμενες διαμαρτυρίες ήταν η αφορμή να αποκτήσει το δικό της ποδήλατο και να μετακινείται φανατικά μ΄ αυτό στη Θεσσαλονίκη. «Συμμετέχω στη γυμνή ποδηλατοπορεία ζητώντας την εκτόπιση των αυτοκινήτων, τουλάχιστον από το κέντρο. Μετακινούμαι με ποδήλατο και μπορώ να πω ότι η εμπειρία είναι σχεδόν ακροβατική», λέει χαμογελώντας.
Τον χαρακτηρισμό «ακροβατική» πάντως, επιβεβαιώνει το γεγονός ότι η Θεσσαλονίκη είναι η ευρωπαϊκή πόλη με τις μεγαλύτερες συγκεντρώσεις μικροσωματιδίων και οι κάτοικοί της δηλώνουν ως σημαντικότερο πρόβλημα το κυκλοφοριακό! Στη Θεσσαλονίκη η αντιστοιχία πρασίνου ανά κάτοικο είναι μόλις 2 τ.μ. (το ευρωπαϊκό ελάχιστο όριο για βιώσιμη πόλη είναι 9 τ.μ.), τα πεζοδρόμια είναι μονίμως απροσπέλαστα με παρκαρισμένα αυτοκίνητα και τραπεζοκαθίσματα, ενώ σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους η άσκοπη χρήση του Ι.Χ. είναι εννιά φορές περισσότερη στην Ελλάδα για αποστάσεις μικρότερες του ενός χιλιόμετρου.
«Πολλοί ρωτάνε γιατί στους ποδηλατοδρόμους κυκλοφορούν ελάχιστοι ποδηλάτες. Είναι γιατί περιμένουν εσένα», απαντά ο Κώστας Τερζόπουλος, ο οποίος ωστόσο παρατηρεί ότι οι οδηγοί Ι.Χ. αντιμετωπίζουν πλέον τους ποδηλάτες με λιγότερη επιθετικότητα. Χαρακτηριστικό της αργής αλλά σταδιακής «απενοχοποίησης» των ποδηλάτων στη Θεσσαλονίκη είναι και το γεγονός ότι για πρώτη φορά φέτος, η γυμνή ποδηλατοπορεία θα γίνει σε δρόμους στους οποίους έχουν δημιουργηθεί ειδικές λωρίδες κυκλοφορίας ποδηλάτων. «Κάλλιο αργά παρά ποτέ.
Η κατασκευή των ποδηλατοδρόμων είναι μια καλή αρχή, παρ΄ όλο που έγινε πρόχειρα. Θα έπρεπε, για παράδειγμα, να σχεδιαστούν όχι μόνο στο κέντρο αλλά και προς τα δυτικά και τα ανατολικά. Πρέπει να υπερασπιστούμε στην πράξη τον χώρο που δίνεται στο ποδήλατο», λέει η Ελλη Ζερμπίνη.
ΤΑ ΝΕΑ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου