Σταμάτησε η διαρροή της ΒΡ στον Κόλπο του Μεξικού


Έπειτα από τρεις δραματικούς μήνες άκαρπων προσπαθειών, η BP φαίνεται πως κατάφερε να αποκτήσει τον έλεγχο σε μια από τις μεγαλύτερες περιβαλλοντικές καταστροφές στην αμερικανική ιστορία. Θα περάσει όμως τουλάχιστον μια ημέρα μέχρι να βεβαιωθούν οι μηχανικοί ότι το νέο κάλυμμα αντέχει και δεν υπάρχουν νέα σημεία διαρροής πετρελαίου στον Κόλπο του Μεξικού.

Υπεύθυνοι της βρετανικής εταιρείας, μαζί με πολιτικούς και ανήσυχους κατοίκους, περιμένουν να βεβαιωθούν την Παρασκευή ότι η πίεση στο νέο κάλυμμα παραμένει υψηλή -ενδεχόμενη πτώση της πίεσης θα σήμαινε ότι το πετρέλαιο διαρρέει από άλλο σημείο.


Τουλάχιστον μέχρι το Σάββατο οι υπεύθυνοι της επιχείρησης θα ελέγχουν όχι μόνο το νέο κάλυμμα αλλά και τον πυθμένα γύρω από την γεώτρηση, σε βάθος ενάμισι χιλιομέτρου. Προς το παρόν δεν μπορεί να αποκλειστεί το ενδεχόμενο να εισέλθει το πετρέλαιο του κοιτάσματος σε σχισμές του υπεδάφους και να αρχίσει αργότερα να διαρρέει από το βυθό.

Την Παρασκευή πάντως η BP δηλώνει ότι «αισιοδοξεί» για την πορεία της επιχείρησης, ενώ ο Μπαράκ Ομπάμα εμφανίστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος χαρακτηρίζοντας την εξέλιξη «θετικό σημάδιο».

Αν το κάλυμμα αντέξει και δεν υπάρξουν νέες διαρροές, το κάλυμμα θα παραμείνει κλειστό και ο εφιάλτης θα έχει τελειώσει. Αν όμως κριθεί ότι το φρεάτιο της γεώτρησης δεν μπορεί να αντέξει την πίεση, η BP θα ανοίξει μια βαλβίδα στο πάνω μέρος του καλύμματος και θα συνδέσει έναν σωλήνα ώστε να απαντλεί το πετρέλαιο στην επιφάνεια.

Από τις 20 Απριλίου που βυθίστηκε η πλατφόρμα DeepWater Horizon, έως και 697 εκατομμύρια λίτρα πετρελαίου διέρρευσαν στον Κόλπο και κατέκλυσαν τις ευαίσθητες ακτές της Λουιζιάνα, του Μισισιπή, της Αλαμπάμα και της Φλόριντα.

Στο διάστημα που ακολούθησε, η βρετανική British Petroleum δοκίμασε χωρίς επιτυχία μια σειρά προσεγγίσεων, όπως το να ποντίσει ένα κάλυμμα που θα συγκέντρωνε το πετρέλαιο σαν σιφόνι, μέχρι να σφραγίσει τη γεώτρηση με λάσπη και μπαλάκια του γκολφ.

Το νέο κάλυμμα που τοποθέτησαν τα υποβρύχια ρομπότ αντικαθιστά ένα άλλο που δεν εφάρμοζε ικανοποιητικά στο κομμένο άκρο της κεφαλής της γεώτρησης.

Όταν το νέο «top hat» μπήκε στη θέση του, η BP έκλεισε σταδιακά τις τέσσερις βαλβίδες της κεφαλής μέχρι που η ροή πετρέλαιο διακόπηκε εντελώς.

Στις δοκιμές των επόμενων ωρών οι βαλβίδες θα ανοίξουν και θα ξανακλείσουν. Στην καλύτερη περίπτωση θα παραμείνουν κλειστές, αλλιώς θα πρέπει να ανοίξουν για να αντλείται το πετρέλαιο σε ειδικά δεξαμενόπλοια.

Ακόμα και το νέο κάλυμμα θεωρείται πάντως προσωρινή λύση στο πρόβλημα. Οριστική λύση θα δώσουν μόνο δύο νέες γεωτρήσεις εκτόνωσης, οι οποίες θα συναντήσουν την παλιά γεώτρηση από τα πλάγια, μέσα στο υπέδαφος, και θα διοχετεύσουν στο φρεάτιο τσιμέντο.

ΠΗΓΗ Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από Associated Press

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου