Τα μυστικά του ποδηλάτου


Από tovima.gr

«Καίει» μηδέν βενζίνη αλλά 15 θερμίδες ανά χιλιόμετρο και κιλό βάρους. Και όπως λένε οι φανατικοί οπαδοί του, μπορεί να αποτελέσει ένα από τα πιο ευχάριστα και οικολογικά μέσα μετακίνησης εντός και εντός πόλης. Επιπλέον κάνει καλό στην υγεία, αφού είναι ένα από τα πιο... ιατρικώς ενδεδειγμένα εργαλεία σωματικής άσκησης.

Ωστόσο όταν έρχεται η ώρα της επιλογής, ο κόσμος του ποδηλάτου θυμίζει τον Πύργο της Βαβέλ, αφού είναι γεμάτος άγνωστες λέξεις και με τέτοια ποικιλία επιλογών που «ζαλίζουν» και τους πιο ψύχραιμους. Αρα, όπως αναφέρουν οι γνώστες του είδους, η σωστή επιλογή θέλει μελέτη!
«Προτού φτάσουμε στο κατάστημα, καλό είναι να έχουμε ρίξει μια ματιά- μέσω του Διαδικτύου, για παράδειγμα- στους διαθέσιμους τύπους ποδηλάτων και στις χρήσεις για τις οποίες προορίζονται.Ετσιθα αποκτήσουμε περίπου μια ιδέα για το τι υπάρχει και θα αποφασίσουμε με βάση το τι χρειαζόμαστε. Αλλά και το ίδιο το κατάστημα στο οποίο θα απευθυνθούμε, πρέπει να το έχουμε ψάξει ώστε να είναι ενημερωμένο και οι πωλητές να μπορούν να λύσουν όλες τις απορίες μας» αναφέρει η κυρία Λυδία Χατζηαλεξίου , γραμματέας του ομίλου «Φίλοι του Ποδηλάτου», που έχει γράψει πολλά χιλιόμετρα πάνω σε δύο ρόδες. «Για να επιλέξουμε ένα ποδήλατοθα πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τη χρήση για την οποία το θέλουμε. Η χρήση είναι το βασικό κριτήριο για την επιλογή του κατάλληλου ποδηλάτου» εξηγεί από την πλευρά του ο κ. Βασίλης Τσιρίκος, που ασχολείται εδώ και 20 χρόνια με τις πωλήσεις και το σέρβις ποδηλάτων.

Οι περισσότεροι επίδοξοι ποδηλάτες βεβαία συνήθως απαιτούν ένα... «που να τα κάνει όλα». Και σε αυτή την περίπτωση, θα πρέπει να ξέρει κανείς ποιο «απ΄ όλα» θα είναι περισσότερο από τα υπόλοιπα. «Ενα ποδήλατο για την πόληδεν απαγορεύεται να πάει σε χωμάτινο δρόμο για μια βόλτα το Σαββατοκύριακο και αντίστοιχα ένα ποδήλατο βουνού μπορεί να μας μετακινήσει μέσα στην πόλη,σε κάποιες περιπτώσεις. Η επιλογή μας θα εξαρτηθεί από τη συχνότερη δραστηριότητα που έχουμε με το ποδήλατο» αναφέρει ο κ. Τσιρίκος.

Από τη στιγμή που θα ξεκαθαριστούν τα παραπάνω, η ποικιλία είναι σχεδόν ανεξάντλητη. Στην κατηγορία των ποδηλάτων ομαλού δρόμου μπορεί κανείς να επιλέξει ανάμεσα σε δίτροχα αποκλειστικά για την πόλη, για μεγάλες αποστάσεις, για γυμναστική κ.λπ. Αντίστοιχα στην κατηγορία... βουνού οι επιλογές εκτείνονται από τα ποδήλατα για μερικές απλές βόλτες στο χωριό ως εκείνα που καλύπτουν αγωνιστικές απαιτήσεις και «ακροβατικά» στα πιο δύσβατα μονοπάτια.

Α νάλογα μεγάλο είναι και το εύρος των τιμών, που μπορούν να ξεπεράσουν και τα 6.000

ευρώ, σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις ποδηλάτων. Οπως και να ΄χει, για ένα ποδήλατο με αξιοπρεπείς προδιαγραφές άνεσης και ασφάλειας θα πρέπει να υπολογίσει κανείς ότι θα ξοδέψει τουλάχιστον 200 ευρώ. «Είναι προτιμότερο να ξοδέψουμε κάτι παραπάνω,παρά να έχουμε ένα ποδήλατο που δεν είναι ούτε άνετο ούτε ασφαλές. Και σίγουρα θα κάνουμε σύντομα απόσβεση, αφού εξοικονομούμε πολλά χρήματα από βενζίνη, ταξί, εισιτήρια μετακινήσεων» λέει η κυρία Χατζηαλεξίου. Πάντως, όπως λέει ο κ. Τσιρίκος, η συντήρηση ενός ποδηλάτου είναι οικονομική αφού το κόστος των περισσότερων ανταλλακτικών είναι χαμηλό, ενώ δεν είναι απαραίτητη η αλλαγή κάποιου εξαρτήματος προτού αυτό φθαρεί.

Το σωστό μέγεθος ποδηλάτου είναι σημαντικό και επιλέγεται ανάλογα με το ύψος του ποδηλάτη, κυρίως ανάλογα με το μήκος των χεριών και των ποδιών. Κράνος- φώτα- κλειδαριά είναι το τρίπτυχο της ασφάλειας για ένα μέσο ποδήλατο. Για πιο extreme ποδηλασίες, καλό θα είναι να προμηθευτεί κανείς και με πιο εξειδικευμένο εξοπλισμό ασφαλείας, όπως οι επιγονατίδες, τα ειδικά προστατευτικά για χέρια, πόδια, πλάτη, θώρακα, το κράνος τύπου μοτοσικλετιστή, τα ειδικά εσώρουχα κ.λπ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου