Καιρό Κατάρ, με ζέστη και λιακάδα... απύθμενη, είχε χθες το πρωί στο πρώην αεροδρόμιο Ελληνικού. Συνθήκες ιδανικές, δηλαδή, για βόλτα και κυριακάτικη χαλάρωση τις οποίες ωστόσο αγνόησαν πλήθος κατοίκων της ευρύτερης περιοχής, που γέμισαν την αίθουσα στο γήπεδο μπάσκετ, άκουσαν την πρόταση του Ε.Μ. Πολυτεχνείου για την αξιοποίηση του χώρου και χειροκρότησαν όσους ζήτησαν αντίσταση στα κεφάλαια του τζόγου.
Οι δήμαρχοι των τεσσάρων δήμων που περιστοιχίζουν το πρώην αεροδρόμιο είχαν εκδώσει από την προηγούμενη μέρα κοινή ανακοίνωση, εκφράζοντας τη σφοδρή αντίθεσή τους στα σχέδια αυτά. Ο επίκουρος καθηγητής του ΕΜΠ, Νίκος Μπελαβίλας, επικεφαλής της ομάδας μελέτης που χρηματοδότησε η ΤΕΔΚΝΑ, ανέφερε μεταξύ άλλων ότι:
-Ηταν τερατώδη τα κόστη των 700 εκατ. ευρώ που είχε ανακοινώσει η προηγούμενη κυβέρνηση για τη δημιουργία πάρκου πρασίνου στο πρώην αεροδρόμιο. Είναι αρκετά 50-100 εκατ. ευρώ για τη φύτευση των χώρων που είναι σήμερα διαθέσιμοι, ενώ για τους τσιμενταρισμένους, «η φύση μπορεί να κάνει μόνη τη δουλειά της σε βάθος χρόνου όπως γίνεται σε άλλα πρώην αεροδρόμια της Ευρώπης».
-Υπάρχουν 56 χιλιόμετρα περιφράξεων τα οποία διασπούν την ενότητα του χώρου και πρέπει αμέσως να απομακρυνθούν.
-Εχουν άδικο όσοι θεωρούν ότι ένα τέτοιο Μητροπολιτικό Πάρκο είναι υπερβολικό για την Αθήνα, καθώς δεν υπάρχουν άλλοι διαθέσιμοι χώροι.
-Υπάρχει πρόταση για αξιοποίηση εκατοντάδων υφιστάμενων κτιρίων (πρώτη φορά κατεγράφησαν αναλυτικά) ώστε να αποφευχθούν τα έξοδα κατεδάφισης και να προκύψουν έσοδα για τη συντήρηση του πάρκου μέσα από ήπιες χρήσεις.
-Προτείνεται δημιουργία αθλητικού πόλου (συνένωση Αγίου Κοσμά-εγκαταστάσεων εντός του πρώην αεροδρομίου), ναυταθλητικού κέντρου στην ολυμπιακή μαρίνα, απελευθέρωση του θαλάσσιου μετώπου με εφαρμογή του Π.Δ. του 2004, διατήρηση του κτιρίου του Ελλ. Κέντρου Θαλασσίων Ερευνών, κοινωνική χρήση πολλών κτιρίων, αρχαιολογικές αποθήκες και το Μουσείο της Αεροπορίας.
-Γίνονται αποδεκτές ακόμη και βαριές εμπορικές χρήσεις (εκθέσεις, συνέδρια κ.λπ.) στο κτίριο του πρώην Ανατολικού Αερολιμένα που ρημάζει, αν και έργο του αρχιτέκτονα Σααρίνεν.
Αρωγός στην προσπάθεια να αποφευχθεί η εμπορευματοποίηση του χώρου δήλωσε ο εκπρόσωπος της ΤΕΔΚΝΑ και δήμαρχος Ηλιούπολης, Ι. Αναγνώστου. Ο νυν και υποψήφιος δήμαρχος Αλίμου (με χρίσμα ΠΑΣΟΚ) Θ. Ορφανός θύμισε τις περυσινές δεσμεύσεις του Γ. Παπανδρέου για δημιουργία Μητροπολιτικού Πάρκου, ο απερχόμενος δήμαρχος Αργυρούπολης Ι. Ευσταθιάδης τόνισε ότι το πάρκο αφορά ολόκληρο το λεκανοπέδιο Αττικής, ενώ ο απερχόμενος δήμαρχος Γλυφάδας Ι. Θεοδωρόπουλος (Ν.Δ.) σημείωσε ότι η αυτοδιοίκηση κατάφερε να σταματήσει τους σχεδιασμούς Σουφλιά.
Ο γνωστός από τους αγώνες για την απελευθέρωση της παραλίας δήμαρχος Ελληνικού, Χρ. Κορτζίδης (υποψήφιος στον νέο δήμο Αργυρούπολης-Ελληνικού), αναφέρθηκε στο δίλημμα που εντέχνως καλλιεργείται (επενδύσεις ή προστασία περιβάλλοντος) και στα σημάδια που έδειχναν από καιρό τις προθέσεις των επενδυτών από το Κατάρ.
Η κυβέρνηση έλαμψε διά της απουσίας της, αν και είχαν κληθεί εκπρόσωποι των υπουργείων Οικονομικών, Περιβάλλοντος και του Οργανισμού Αθήνας. Με τάσεις αυτοκριτικής απέναντι στα έργα και τις παραλείψεις της Ν.Δ. εμφανίστηκε ο βουλευτής της, Αργ. Ντινόπουλος, λέγοντας ότι υπάρχουν και «Ελληνες εμίρηδες» που καραδοκούν. Ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Π. Λαφαζάνης συνέδεσε το Κατάρ με τα σχέδια επιτάχυνσης των μεγάλων επενδύσεων Fast Track που «κόβουν δρόμο» τσαλαπατώντας το Σύνταγμα. Ενα Μητροπολιτικό Πάρκο θα φέρει μεταξύ άλλων επισκέψεις τουριστών και ανάπτυξη, τόνισε η υποψήφια δήμαρχος Αθηναίων και καθηγήτρια ΕΜΠ Ελένη Πορτάλιου. Δράση εδώ και τώρα ζήτησαν πολλοί παριστάμενοι, ο εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θ. Λιάππης, εκπρόσωποι από τους δήμους Αγ. Δημητρίου, Δάφνης, Ηλιούπολης, οι υποψήφιοι για την Περιφέρεια Αττικής Νάντια Βαλαβάνη και Κ. Διάκος, συλλογικοί φορείς (διόδια-στοπ, Φίλοι της Φύσης, εργαζόμενοι Ολυμπιακής).
Πριν από 12 χρόνια ήθελαν να φτιάξουν και τεχνητό νησί!
Τα φαραωνικά σχέδια για πλωτές εγκαταστάσεις μπροστά από την παραλία στο Ελληνικό δεν είναι «αραβική πατέντα»...
Στα πρώτα χρόνια της πολυέξοδης προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ένα τεχνητό νησί είχε κάνει την εμφάνισή του και μεσουράνησε το 1998 μέχρι να εγκαταλειφθεί οριστικά η ιδέα λίγο πριν από το 2000. Το «νησί» αναδύθηκε ως απόρροια του σχεδιαστικού αδιεξόδου για το Ολυμπιακό Κέντρο Ιστιοπλοΐας στον Αγιο Κοσμά. Αρχικά είχε προβλεφθεί ο διπλασιασμός του λιμενοβραχίονά του. Εγινε όμως αντιληπτό ότι με την επέκταση πλησίαζε σε μια υφιστάμενη ξέρα-οικότοπο και αυτό θα έκλεινε την είσοδο της μαρίνας. Ετσι, προκρίθηκε η δημιουργία τεχνητού νησιού πάνω στην ξέρα με χρήσεις τουρισμού και αναψυχής και δεύτερη μαρίνα για μεγάλα σκάφη. Συνολικό προϋπολογιζόμενο κόστος 16,5 δισεκατομμύρια δραχμές.
Σε απάντηση του τότε υπουργού Πολιτισμού Ευ. Βενιζέλου προς τον Γ. Δραγασάκη (Δεκέμβριος 1998), αναφέρεται ότι το έργο θα γίνει με αυτοχρηματοδότηση «προκειμένου να μην επιβαρυνθεί ο φορολογούμενος» ενώ «δεν προβλέπονται μη επιθυμητές χρήσεις όπως καζίνο»!...
Ξεσηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων από συλλογικούς φορείς, που συνασπίστηκαν υπό την Συντονιστική Επιτροπή για τον Σαρωνικό, και οι οποίοι ξεκίνησαν σειρά δράσεων ενώ παλαιότερα είχαν αναστείλει και τα σχέδια για το καζίνο στο Φλοίσβο. Η ακύρωση του σχεδιασμού ενός τεχνητού νησιού οριστικοποιήθηκε μετά από σύσκεψη των τότε υπουργών ΠΕΧΩΔε Κ. Λαλιώτη και Πολιτισμού Ελισάβετ Παπαζώη τον Μάιο του 1999.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου