Τα γκαράζ της οργής

Συνεχίζονται οι εντάσεις και οι διαφωνίες για τα υπόγεια γκαράζ που προωθεί ο δήμαρχος Ζωγράφου.


Πριν από μερικούς μήνες εκατοντάδες κάτοικοι του δήμου Ζωγράφου κατάφεραν και απέτρεψαν τη διεξαγωγή δημοπράτησης για κατασκευή υπόγειων γκαράζ κάτω από πέντε πλατείες και οικόπεδα του δήμου.
Συνεχίζονται οι εντάσεις και οι διαφωνίες για τα υπόγεια γκαράζ που προωθεί ο δήμαρχος Ζωγράφου. Ηταν η δεύτερη φορά που το έκαναν και πολλοί πίστεψαν πως τα σχέδια του δημάρχου Ι. Καζάκου μπήκαν οριστικά στο ψυγείο.
Εκείνος, όμως, αποφάσισε να τα «ξεπαγώσει» ξαφνικά μέσα στο κατακαλόκαιρο μέσω της απόφασης που πήρε για απευθείας αναθέσεις των έργων κατασκευής.
Ηδη τρεις παρατάξεις -«Μαζί για την πόλη», «Κίνημα στην πόλη», «Ακομμάτιστη Δημοτική Ενωση»- έχουν καταθέσει κοινή αναφορά στον περιφερειάρχη. Σε αυτήν τονίζουν πως «ακολουθήθηκε μια διαδικασία πραξικοπηματικής υφαρπαγής αποφάσεων, χωρίς την παρουσία της αντιπολίτευσης».
Το νέο επεισόδιο του σίριαλ με τα γκαράζ ανακοινώθηκε με το κάλεσμα που έκανε ο δήμαρχος για διεξαγωγή δημοτικού συμβουλίου στις 20 Ιουλίου. Για μία ακόμη φορά εκατοντάδες κάτοικοι της περιοχής, «αναρχοαυτόνομοι» (κατά τον Ι. Καζάκο), αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους και ματαίωσαν τη συνεδρίαση.
«Παρ' όλ' αυτά την επόμενη μέρα ο κ. Καζάκος συγκάλεσε νέο δημοτικό συμβούλιο, εν κρυπτώ, στις 14.45 το μεσημέρι, καλώντας τηλεφωνικά ορισμένους συμβούλους της αντιπολίτευσης μόλις δέκα λεπτά πριν, ενώ άλλους τους ειδοποίησε με έγγραφο αφού είχε ήδη ληφθεί η απόφαση! Μια πρωτοφανής αντιδημοκρατική μεθόδευση για να δοθούν τα έργα στους ημέτερους εργολάβους», επισημαίνει η Ράνια Νενεδάκη, εκπρόσωπος του «Κινήματος στην πόλη».

Η όλη διαδικασία κράτησε μόλις 15 λεπτά, ενώ υπήρχαν και μέλη που δεν είχαν καν κληθεί. Μεταξύ τους η επικεφαλής του «Μαζί» Τίνα Καφατσάκη, η οποία επισημαίνει ότι «αυτές οι πρακτικές της αυθαιρεσίας και της αδιαφάνειας, οι πολιτικές που αγνοούν το δημόσιο συμφέρον και τη δημοκρατική εκπροσώπηση οδήγησαν το δήμο Ζωγράφου να αποτελεί μέρος του γενικότερου προβλήματος το οποίο με τραγικό τρόπο βιώνει σήμερα ο λαός μας».
Η κατασκευή των γκαράζ προβλέπεται να γίνει σε δύο χρόνια με αυτοχρηματοδότηση και κρατική επιχορήγηση. Αφορά τις πλατείες Πλαστήρα, Μερκάτη, Ανοιξης, Ελευθερίας (Γουδή) και Νεκροταφείου. Ο ιδιώτης θα εκμεταλλεύεται τους χώρους στάθμευσης για τουλάχιστον 30 τριάντα χρόνια και το τίμημα της στάθμευσης θα το καθορίζει μόνος του.
Η Ράνια Νενεδάκη εξηγεί ότι «ενώ θα κοπούν πολλά μεγάλα και αιωνόβια δέντρα, δεν δεσμεύονται συγκεκριμένα αν και πόσα θα αποκατασταθούν στην επιφάνεια. Ο ιδιώτης θα καταβάλει στο δήμο μόνο το 4% των ακαθάριστων εσόδων του. Επιπλέον, μπορεί να απαιτήσει από το δήμο να δημιουργήσει ελεγχόμενη στάθμευση στους δρόμους γύρω από το γκαράζ, για να πιέσει τους κατοίκους να νοικιάσουν χώρο».
Την ίδια στιγμή τα ιδιωτικά πάρκινγκ της περιοχής έχουν πολλές κενές θέσεις, παρά το έντονο πρόβλημα στάθμευσης στο δήμο. «Σε έρευνα που κάναμε είδαμε ότι υπάρχουν 276 κενές θέσεις ενώ και το Πολυτεχνείο λέει ότι το πρόβλημα δεν θα λυθεί έτσι. Το ζητούμενο είναι οι οικονομικά προσιτές θέσεις», εξηγεί η Τίνα Καφατσάκη.
Προσθέτει πως «δεν είμαστε ενάντια στην κατασκευή υπόγειων γκαράζ όπως στην περίπτωση της πλατείας Νεκροταφείου. Ομως, κάτι τέτοιο πρέπει να βασιστεί σε επιστημονική μελέτη που θα αποτελεί μέρος ενός σχεδίου ανάπλασης της πόλης. Διαφωνούμε επίσης με τους όρους και τις διαδικασίες δημοπράτησης. Στην ουσία, μέσω του συστήματος αντιπαροχών παραχωρούνται 1.229 τ.μ. κατοικιών και εμπορικών χρήσεων στα πλέον κεντρικά σημεία της πόλης».
Αναφέρεται στα οικόπεδα του δήμου στα οποία θα οικοδομηθούν τέσσερις πολυκατοικίες με αντιπαροχή. Οι δύο θα χρησιμοποιηθούν για τη στέγαση των υπηρεσιών του. Οι άλλες θα περιέλθουν στον κατασκευαστή.
www.enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου